Scientist Slams News Site That Used His Research To Imply Climate Change Is Fake

Posted by Mike Confino, February 3, 2015

permafrost

Last week, a new, peer-reviewed paper from scientists at Germany’s Alfred Wegener Institute was published in the journal Nature Geoscience. The paper is important: for the first time, it shows that scientists can use incredibly old permafrost to find out what temperatures were like in Siberia thousands of years ago. By using this permafrost, the scientists found that temperatures in Siberia have been gradually rising for the past 7,000 years.

Enter the climate denier media. After the findings were published, notorious climate denier Anthony Watts re-published portions of the Alfred Wegener Institute’s press release for the research on his site, Watts Up With That. It was then picked up by Michael Bastasch at the Daily Caller, who wrote that “solar radiation has been melting Siberian ice for 7,000 years,” evidence that “global warming is nothing new.”

via Scientist Slams News Site That Used His Research To Imply Climate Change Is Fake | ThinkProgress.